Sasja Winters

Sasja Winters

Sasja Winters heeft bedrijfskunde gestudeerd aan de Universiteit van Nyenrode in Breukelen. Daarnaast heeft zij aan de Radboud Universiteit de specialiteiten opleiding insolventierecht voor banken gevolgd. Zij is in 1996 gestart bij ABN AMRO en heeft daar 14 jaar aan de zakelijke kant van de bank gewerkt met bedrijven uit het MKB en corporate segment. Zij heeft diverse functies als Formule & Franchise Manager, Recovery Officer, Directeur Zaken en Sectorbanker Leisure bekleed. In 2010 is zij bij ING gestart als Sectormanager Zakelijke Dienstverlening en de afgelopen 2 jaar heeft zij als Restructuring en Recovery officer op de afdeling Intensief beheer van ING gewerkt.

Als Sectormanager heeft zij veel gepubliceerd over noodzakelijke strategische veranderingen in de reiswereld en de zakelijke dienstverlening. Volgens Sasja is stil zitten geen optie meer. Door slimme technologie zijn sectoren die onderscheidend leken, steeds meer commodity’s geworden. Waar er duidelijk een keuze gemaakt moet worden, waar je staat als organisatie: Ben jij die specialist, niche speler of die “local” hero die het gegund wordt? Kennis alleen is niet onderscheidend genoeg, bedrijven moeten steeds weer opnieuw hun toegevoegde waarde uitvinden en uitvoeren.

Toch blijft het verbazingwekkend dat het in de zakelijke dienstverlening minder snel gaat dan in de consumenten gedreven sectoren. Voorbeelden van innovatie zijn nog steeds de TECH gedreven organisatie zoals Airbnb, Sportify, Uber en Amazon. In restructuring trajecten zitten bedrijven in zwaar weer en de oorzaken liggen vaak dieper dan op het eerste oog is te zien. Juist net verder zoeken en verder gaan met die ondernemers om tot een gemeenschappelijke oplossing voor klant en bank te komen is waar het om gaat. Dit met passie, betrokkenheid en “out of the box” denken!

Contactgegevens ING Nederland:
Tel: 06 30 28 41 63
Adres: Postbus 1800 | 1000 BV | Amsterdam | Locatiecode ACT A.13.050